perjantai 22. marraskuuta 2013

purkissa

Eka työviikko täällä Gijonissa on nyt ohi!
Aluksi olin tosi hämmentynyt, en osaa espanjaa ja lapset tulee juttelemaan mulle ja oon vaa ihan äimänä. Onneksi työntekijät (osa ainakin) siellä osaavat englantia, ei tästä muuten mitään varmaan tulisi. Mutta lapset ovat todella mukavia, ja aika skarppeja 4-vuotiaiksi (lukevat, kirjoittavat jo jonkin verran) 
Taitavat jopa ymmärtää etten ymmärrä heitä, mutta mun pikkuriikkisellä espanjan kielitaidolla ja elekielellä ollaan jo päästy leikkimäänki :)
Tänään oli Fiesta de otoño, eli syksyn juhla, ja sitä ollaan valmisteltu tässä viikolla. Lapset ovat teemaan sopien tuoneet mukanaan reseptejä kurpitsasta, ja jokainen lapsiryhmä leipoikin jostain ohjeesta tämän päivän juhlaan. Meidän ryhmä leipoi kurpitsakookospalloja! Eli Bollitas de coco y calabaza. Kuulostaa erikoiselta, mutta oli kyllä hyviä! Itse fiestassa 3-5 vuotiaiden ryhmät kokoontuivat yhteen maistelemaan herkkuluomuksia, tanssimaan ja leikkimään
On kyllä ollut oikein mukava viikko. Ehkä olen kuitenkin vähän arastellut vieraassa ympäristössä, toivottavasti saan tsempattua itteni ihan oikeeseen työntouhuun vielä! Maanantaina vaihdan 3-vuotiaiden ryhmään, sitä seuraavan viikon oon 5-vuotiaiden kaa ym.;) 
Eilen olin espanjalaisten isäntieni kanssa maistelemassa paikallista siideriä ja viiniä.
Muuten olen kierrellyt ympäriinsä ja ostellut joululahjoja ja semmosta. 
Nyt viikonlopun tullen alkaa iskeä tekemisenpuute! 
Pitäis koittaa keksiä jotain jänskää....:) 
Mutta sitten kuvapläjäykseen....
Lasten leipomukset!


Taverna

Gijonin katedraali


Ranta ja aallot <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti